fbpx

Jak wykorzystać potencjał pokolenia Silver generation?

Dojrzała kobieta patrząca w obiektyw. Przedstawicielka pokolenia silver generation

Tylko ¼ Polaków w wieku 60+ uważa, że jest dobrze traktowana na rynku pracy, a blisko 70% osób w wieku 50-59 lat wolałoby zatrudnić 30-letniego mężczyznę niż tak samo wykwalifikowanego 60-latka. Jednocześnie na rynku pracy spotykają się już osoby z czterech różnych generacji, a międzypokoleniowa współpraca stała się realnym wyzwaniem.

Pokolenie silver generation

Polka jest jednym z najszybciej starzejących się krajów, dlatego też i sylwetka polskiego pracownika ma coraz bardziej dojrzałą twarz. Zamiast jednak wykorzystywać doświadczenie oraz potencjał tej grupy pracowników, wielu pracodawców w dalszym ciągu posiada – nierzadko nieuświadomione – uprzedzenia związane z wiekiem. A pokolenie silver generation nie myśli o emeryturze. Bliżej im do kontynuowania pracy, dalszego rozwijania się i kreowania ścieżki kariery. Trzeba sobie jednak powiedzieć otwarcie – to się nie uda, jeżeli pracodawcy nie zmienią swojego podejścia i nie zauważą, jak cenne dla firmy może być zadbanie o dojrzałego i bardzo doświadczonego pracownika.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Feminatywy – ewolucja czy rewolucja języka?

Różnorodność wiekowa

Jak zatem zwiększać kompetencje w zakresie zarządzania różnorodnością wiekową? Jak walczyć z uprzedzeniami związanymi z wiekiem? I jak sprawić, by zespół, który składa się z reprezentantów kilku generacji dobrze funkcjonował i osiągał dobre wyniki? Czego oczekują od pracodawcy osoby należące do „silver generation”? Jakie są ich potrzeby? Jak wspierać pracowników, którzy pełnią jednocześnie rolę opiekuńczą?

Posłuchaj podcastu Sukces Pisany Szminką, w którym Olga Kozierowska rozmawiała z: Dagny Kurdwanowską, psychogerontolożką i trenerką oraz Ewą Sobiech z firmy Philip Morris, która jako pierwsza w Polsce organizacja uzyskała certyfikat „Pracodawcy Dialogu Pokoleń”.

Podcast dostępny jest w wersji z napisami!

Udostępnij