fbpx

Polityka prywatności

1. Informacje ogólne

  1. Serwis pod adresem www.wlaczeniplus.pl jest prowadzony przez fundację Włączeni Plus z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Podchorążych 75/77 lok. 2, 00-721 Warszawa), wpisaną do rejestru stowarzyszeń i fundacji oraz rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001081176, posiadającą numer NIP: 5214056118 oraz numer REGON: 527634320 (dalej jako: „Administrator” lub „Fundacja”).
  2. Administratorem Twoich danych osobowych przetwarzanych w Serwisie jest fundacja Włączeni Plus z siedzibą w Warszawie. Z Administratorem możesz skontaktować się pod adresem email: kontakt@wlaczeniplus.pl
  3. Niniejsza Polityka prywatności (dalej: „Polityka”) przedstawia informacje na temat przetwarzania danych osobowych w Serwisie.
  4. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm., dalej: „RODO”) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
  5. Serwis przetwarza informacje o osobach odwiedzających Serwis, w tym korzystających z funkcjonalności Serwisu po zalogowaniu lub wprowadzeniu danych w dostępnych w Serwisie formularzach (dalej: „Użytkownicy”):
    • dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz podane w komunikacji e-mailowej;
    • zapisywane w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. “ciasteczka”);
    • dotyczące ich aktywności w Serwisie i gromadzone w logach serwera, w tym parametry połączenia (oznaczenie czasu, adres IP) w zakresie niezbędnym do administrowania Serwisem; dane te nie służą identyfikacji użytkowników.
  6. Administrator szanuje prawo do prywatności i dba o bezpieczeństwo danych. W tym celu używa m.in. bezpiecznego protokołu szyfrowania komunikacji (SSL) oraz adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych.
  7. Serwis zbiera wyłącznie informacje podane dobrowolnie przez Użytkowników.

2. Przetwarzanie danych osobowych w Serwisie

  1. Zbieramy wyłącznie informacje podane dobrowolnie przez użytkownika. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza.
  2. Dane osobowe przekazane nam w celu zapisu do newslettera (formularz zapisu do newslettera) są przez nas przetwarzane w celu przesyłania newslettera oraz informacji handlowych, na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania newslettera. Udzielona zgoda może być w każdym czasie cofnięta bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Oświadczenie o cofnięciu zgody możesz wysłać m.in. na adres kontakt@wlaczeniplus.pl. Będziemy przechowywać te dane przez okres prowadzenia newslettera lub do czasu cofnięcia zgody.
  3. Przekazane nam dane podlegają udostępnieniu lub powierzeniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach wyznaczonych przez przepisy prawa. Jako Administrator danych możemy mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
    Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi, np. w ramach obsługi informatycznej, usług marketingowych lub prawnych. Dane przekazywane przez użytkowników Serwisu lub w ramach komunikacji Administrator ma prawo ponadto przekazywać tylko tym odbiorcom, którzy będą posiadać stosowne upoważnienia w związku ze świadczeniem na rzecz Administratora usług niezbędnych do realizacji celu przetwarzania, w tym usług informatycznych i związanych z organizacją i promocją działalności Administratora.

3. Przetwarzanie danych poza Serwisem

Poza danymi przekazanymi w formularzach przetwarzamy również:

  1. Dane przekazane nam w ramach komunikacji telefonicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej. Podanie danych w tym celu jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub prowadzenia komunikacji. Dane te są przez nas przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora w postaci komunikacji lub wynikającym z treści korespondencji (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Przechowujemy te dane przez okres trwania komunikacji, a po tym czasie możemy je również przetwarzać przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane te możemy przekazywać jedynie podmiotom świadczącym dla nas usługi niezbędne do prowadzenia komunikacji, w tym usługi informatyczne i marketingowe,
  2. Dane użytkowników, którzy wchodzą z nami w interakcję na portalach społecznościowych (Facebook, Instagram, Linkedin) poprzez polubienie strony, zareagowanie na publikowane przez nas posty, udostępnienia postów, dodawanie komentarzy, wysyłanie wiadomości na pośrednictwem prowadzonego przez nas konta lub dodanie się do wydarzenia. Poprzez interakcje możemy mieć dostęp do imienia i nazwiska, wizerunku, profilu publicznego oraz innych informacji, jakie przekażesz nam w wiadomości lub komentarzu. Podanie danych w tym celu jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość lub prowadzenia komunikacji. Podstawą przetwarzania tych danych jest prawnie uzasadniony interes administratora w celu komunikacji z użytkownikami oraz analizy tej komunikacji (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Dane te przechowujemy jedynie przez okres niezbędny do komunikacji z użytkownikami, analizy tej komunikacji oraz przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane te możemy przekazywać jedynie podmiotom świadczącym dla nas usługi niezbędne do prowadzenia komunikacji, w tym usługi informatyczne i marketingowe,
  3. Dane identyfikacyjne i kontaktowe dziennikarzy oraz wydawców i osób współpracujących z nami przy różnych projektach, które pozyskaliśmy bezpośrednio od nich, redakcji lub z publicznie dostępnych źródeł oraz dane osób komunikujących się z nami w zakresie realizacji projektów lub organizacji wydarzeń. Dane te przetwarzamy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w postaci komunikacji i informowania o działalności Fundacji (art. 6 ust. 1 lit f RODO) przez okres działalności Fundacji. Dane te możemy przekazywać jedynie podmiotom świadczącym dla nas usługi niezbędne do prowadzenia komunikacji i przekazywania informacji, w tym usługi informatyczne i marketingowe.

4. Informacja o plikach cookies i tworzeniu profilu użytkownika

  1. W Serwisie korzystamy z plików cookies. Pliki cookies nie służą do identyfikacji użytkowników. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    – tworzenia statystyk i prowadzenia analityki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    – utrzymania sesji Użytkownika Serwisu,
    – określania profilu Użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
  3. Administrator korzysta w Serwisie z następujących plików cookies:
    3.1. niezbędne, tj.:
    – elementor, umożliwia on właścicielowi witryny wprowadzenie lub zmianę zawartości witryny w czasie rzeczywistym, czas przechowywania – nigdy,
    – wpEmojiSettingsSupports, pomaga określić, czy przeglądarka użytkownika może poprawnie wyświetlać emoji, czas przechowywania – sesja,
    – cookieyes-consent, CookieYes ustawia ten plik cookie w celu zapamiętania preferencji zgody użytkowników, aby ich preferencje były respektowane podczas kolejnych wizyt na tej witrynie. Nie zbiera on ani nie przechowuje żadnych danych osobowych osób odwiedzających witrynę, czas przechowywania to 1 rok.
    3.2. analityczne, tj.:
    – _ga_*, Google Analytics ustawia ten plik cookie w celu przechowywania i liczenia odsłon strony, czas przechowywania to 1 rok 1 miesiąc 4 dni,
    – _ga, Google Analytics ustawia ten plik cookie, aby zebrać dane dotyczące odwiedzających, sesji i kampanii oraz śledzić korzystanie przez użytkowników z witryny na potrzeby raportu analitycznego. Plik cookie przechowuje informacje w sposób zanonimizowany i przydziela użytkownikom losowo wygenerowany numer w celu identyfikacji odwiedzających, czas przechowywania to 1 rok 1 miesiąc 4 dni.
  4. Użytkownik korzystając z Serwisu może, w wyświetlanym oknie pozwalającym na zarządzanie ustawieniami cookies, dokonać wyboru zakresu korzystania przez Administratora z informacji zapisanych w plikach cookies, jak również może dokonać zmiany ustawień w tym zakresie z poziomu przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  5. Gromadzimy anonimowe dane dotyczące odwiedzin na naszych stronach i analizujemy je korzystając z Google Analytics. Narzędzie to nie udostępnia nam danych umożliwiających identyfikację konkretnej osoby.
  6. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
  7. W Serwisie dokonywane jest profilowanie w zakresie wyświetlania użytkownikowi dopasowanych do niego treści, które jednak nie prowadzi do podejmowania decyzji ze skutkiem prawnym dla użytkownika.
  8. Możliwe jest zablokowanie możliwości wykorzystywania przez Administratora danych do prowadzenia analityki w Google Analytics – w tym celu możesz zainstalować dodatek blokujący Google Analytics w swojej przeglądarce, dostępny tu: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/?hl=pl

5. Logi serwera

  1. Informacje o niektórych zachowaniach Użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych. Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  2. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać następujące informacje, wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem:
    1. czas nadejścia zapytania,
    2. czas wysłania odpowiedzi,
    3. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    4. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    5. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku, gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    6. informacje o przeglądarce użytkownika,
    7. informacje o adresie IP.

6. Twoje Prawa

  1. Wszelkie dane osobowe są przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych adekwatne do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą, czy uszkodzeniem.
  2. W zakresie przetwarzania danych z wykorzystaniem usług Google dane te mogą w tym zakresie być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, w odniesieniu do przekazania danych do Wielkiej Brytanii, Kanady, Izraela, Japonii i USA uznaje się, na podstawie decyzji Komisji Europejskiej, że stopień ochrony danych osobowych w tych państwach jest odpowiedni, a w odniesieniu do pozostałych państw, w których w ramach usług Google może dochodzić do przetwarzania danych, stosowane są klauzule umowne zapewniające odpowiedni poziom ochrony.
  3. W stosunku do wszystkich podanych danych osobowych, na zasadach określonych w RODO, masz prawo do:
    • uzyskania informacji dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących ci praw, udzielonej w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie, jasnym i prostym językiem,
    • niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa, chyba, że została wyrażona wyraźna zgoda lub pozwalają na to przepisy prawa lub jest to niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy,
    • cofnięcia zgody, jeżeli przetwarzanie odbywało się na tej podstawie,
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e lub f RODO,
    • dostępu do swoich danych osobowych, w tym do uzyskania informacji o przetwarzaniu Twoich danych, w szczególności o celach, kategoriach przetwarzania, odbiorcach i okresie przechowywania danych,
    • sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, jak również z uwzględnieniem celów przetwarzania, masz prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia,
    • usunięcia danych osobowych (chyba że zachodzą przesłanki z art. 17 RODO umożliwiające dalsze przetwarzanie danych, np. do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
    • ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 RODO,
    • przenoszenia danych tj. do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego Twoich danych osobowych jej dotyczące, które zostały nam przez Ciebie dostarczone, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy oraz gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany,
    • poznania źródła danych, gdy dane nie zostały zebrane od Ciebie,
    • wniesienia skargi Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeżeli sądzisz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w szczególności ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
  4. W zakresie ochrony danych osobowych i realizacji swoich praw możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: kontakt@wlaczeniplus.pl.
  5. Administrator może dokonywać zmian lub aktualizacji w Polityce prywatności, jeśli będzie to wynikało z przepisów prawa, wytycznych dotyczących ochrony danych osobowych lub zmian w Serwisie. Zmiana Polityki prywatności wejdzie w życie każdorazowo w terminie 14 dni od opublikowania ostatniej wersji.