fbpx

Parytety – pozytywny kierunek w biznesie czy kreowanie fikcji?

Grupa pięcioro uśmiechniętych młodych ludzi w biurze. Dwoje z nich kobieta i mężczyzna ściskają sobie dłonie w geście powitania.

Jak wynika z raportu Światowego Forum Ekonomicznego, potrzeba aż 131 lat, by na świecie nastąpiła równość płci. Jeszcze 3 lata temu mówiło się, że to kwestia 107 lat… Zamiast być lepiej, jest coraz gorzej. Jeśli chodzi o równość płci w Polsce, plasujemy się na 24. pozycji wśród 36 państw w Europie. Czy to zaszczytne miejsce? Czy parytety mogą pomóc w zmianie tego wyniku?

Aby osiągnąć prawdziwą równość, niezbędna jest nie tylko formalna zmiana społeczna, lecz także edukacja i szereg narzędzi, które wprowadzą świadomość równości jako naturalny element naszej kultury. Zdaje się więc, że parytet może stać się środkiem zapewnienia reprezentacji kobiet w życiu publicznym i zawodowym, jako niezbędny krok w kierunku realizacji równouprawnienia. Bo czy bez niego kobiety otrzymają należny i słyszalny głos w decyzyjnych sprawach społecznych?

Czy parytety są na dzisiaj koniecznością czy raczej fikcją? W jaki sposób mogą wpłynąć na przyszłość kobiet w życiu społecznym i biznesowym? Jak sprawić, by obecność kobiet w zarządach i na najwyższych szczeblach władzy była naturalną kolejną rzeczy a nie wymogiem?

Posłuchaj podcastu Sukces Pisany Szminką, w którym Olga Kozierowska rozmawia z Członkami Klubu DEI Champions: Przemysławem Gdańskim, Prezesem Banku BNP Paribas oraz Łukaszem Chałaczkiewiczem, Prezesem Lipton Teas and Infusions w Europie Wschodniej.

Podcast dostępny jest w wersji z napisami.

Udostępnij